RASIPNIŠTVU U MIP U BiH NEMA KRAJA: Turkovićeva nemilice “peglala” biznis karticu

13:11

BiH 0

Šefica diplomatije BiH Bisera Turković prošle godine nemilice je “peglala” biznis karticu tokom putovanja, a prema onome što je ostalo u knjigama revizori nisu mogli napisati da je sve bilo u skladu sa pravilima.

RASIPNIŠTVU U MIP U BiH NEMA KRAJA: Turkovićeva nemilice “peglala” biznis karticu
EPA

Kancelarija za reviziju institucija BiH obelodanila je izveštaj u kojem je dala svoje viđenje finansijske discipline u Ministarstvu inostranih poslova (MIP) BiH, koje je lani u kasi imalo više od 53,4 miliona maraka. U najnovijem izveštaju revizora pobrojane su manjkavosti i nedostaci te su, prema oceni revizora, zaradili mišljenje s rezervom za finansijski deo, dok su, ne izražavajući rezervu u delu koji se odnosi na usklađenost sa aktima, skrenuli pažnju na to da je sistem internih kontrola daleko od poželjnog.

Poseban deo revizorskog izveštaja je posvećen kartici koju u MIP-u mogu da koriste, u aktuelnom mandatu, Turkovićeva kao resorni ministar, Josip Brkić kao njen zamenik te sekretar, a limit zaduženja, navode revizori, putem biznis kartice je 20.000 maraka. Koristi se za plaćanje troškova službenih putovanja, na osnovu putnih naloga, odnosno troškova prevoza, hotelskog smeštaja, reprezentacije i slično.

"Ukupna potrošnja po biznis kartici iznosila je lani 43.094 KM, od toga iznosa ministarka je potrošila 37.573, zamjenik 5.521 KM, a ostalo se odnosi na provizije. Kontrolom korišćenja službene biznis kartice koju koriste ministarka i zamjenik ministra, nismo se u potpunosti mogli uvjeriti u opravdanost korišćenja u svrhe za koje služi, s obzirom na to da u nekim slučajevima nedostaju specifikacije i računi koji dokazuju namjenu korišćenja sredstava", piše u izveštaju.

Pročitajte još:

Pročitajte još:

Pročitajte još:

Pročitajte još:

Pročitajte još:

Pročitajte još:

Aktima je definisano da je korisnik biznis kartice obavezan da dostavi sve račune i potvrde o plaćanju tim putem te da za sve isplate na izvodu kartice, a za koje ne budu priloženi odgovarajući računi, ta isplata bude knjižena na lični konto korisnika kartice, uz obustavu od ličnih primanja.

"To se u praksi nije sprovodilo", kategorični su revizori.

Nije sve bilo čisto ni kada je reč o potrošnji novca iz reprezentacije, odnosno za hranu i piće. Po tom osnovu je iskeširano 400.000 KM, što je za 56.080 KM više u odnosu na prethodnu godinu.

"Utvrđeno je da kod računa na službenim putovanjima u nekim slučajevima nema nikakvog obrazloženja, što u pitanje dovodi svrhu reprezentacije i transparentnost. Računi na putovanjima su većinom plaćani putem biznis kartice. Troškovi su priznati i bez računa, na osnovu zabilješke da je račun izgubljen", navedeno je u revizorskom izveštaju, uz napomenu da je ustanovljeno i da je određen broj računa iz 2020. knjižen u 2021. godini.

Puna kontrola, prema viđenju revizora, nije još uspostavljena ni kada je reč o korišćenju službenih vozila. U nekim nalozima nema relacije i vremena kretanja vozila, kao ni pečata i potpisa prilikom sipanja goriva, a uz to su i evidentirane lokalne vožnje od više od 170 kilometara.

"Sve to može imati za posledicu povećan rizik od nenamenske upotrebe službenih vozila", piše u revizorskom izveštaju.

Na ime putnih troškova prošle godine je potrošeno 953.250 KM, što je u odnosu na 2020. više za oko 360.000 KM. Uočen je ponovo problem, jer, uz putne naloge, mahom, nije bilo pozivnog pisma ili druge protokolarne korespondencije koja bi dokazala ko snosi troškove puta.

"Određena službena putovanja su trajala neuobičajeno dugo", više od deset ili 14 dana, vršene su isplate novih akontacija, a da prethodno uplaćene nisu opravdane - istaknuto je u izveštaju.

Evidencije

Revizori su upozorili nadležne u MIP-u da nisu sproveli u delo ni sve preporuke koje su im dali tokom ranijih ciklusa. Podvučeno je da još nije uspostavljeno ažurno vođenje evidencija o zaposlenima te da su određene osobe angažovane putem ugovora o radu na određeno radno vreme bez javnog konkursa, kao i da su nadležni nastavili praksu angažovanja po ugovoru o delu na duži period.

Komentari(0)

Loading